تعمیر اره موتوری – عیب یابی اره موتوری-فروش اره موتوری-فروش قطعات

2.9/5 - (13 امتیاز)

تعمیر اره موتوری – عیب یابی اره موتوری-فروش اره موتوری-فروش قطعات

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از 8 صبح تا 12 شب همه روزه فعال است.

اره موتوری ابزاری قدرتمند با قابلیت های مختلف می باشد که می توان عملیات هرس کردن و برش را بسیار ساده تر و سریع تر از ابزار هایی نظیر شمشاد زن، تبر و اره دستی انجام داد.

امروزه اره موتوری که با عنوان های اره زنجیری و اره بنزینی هم از آن نام برده می شود یک ابزار پر کاربرد می باشد که انجام ندادن یک برنامه درست سرویس و نگهداری می تواند باعث خرابی در قطعات مختلف دستگاه شود. در این مقاله سعی داریم مطالبی را درباره رایج ترین عیوبی که ممکن است در اره موتوری به وجود آید را مطرح کرده و راه رفع عیب هم بیان کنیم تا با استفاده از این راهنما در صورت بروز عیب فرآیند عیب یابی را انجام دهید. بدیهی ست که انجام تعمیرات تخصصی نیاز به تکنسین فنی مجرب دارد که با کمک گرفتن از یک متخصص می توانید با رفع عیوب پیش آمده عمر کاری دستگاه را افزایش دهید. در ادامه به این عیوب اشاره خواهیم کرد.

۱- اره موتوری روشن نمی شود

برای این عیب بررسی موارد زیر پیشنهاد می شود.

شمع موتور:اگر اره موتوری شما روشن نشود ممکن است جرقه شمع ناقص باشد. برای پی بردن به این موضوع شمع را از موتور باز کرده و آن را بررسی کنید. در هنگام بررسی به این موارد دقت کنید:

– ممکن است عایق چینی شمع شکسته باشد.

– الکترود شمع سوخته یا آسیب دیده باشد.

– بر روی الکترود کربن و دوده جمع شده باشد.

در صورت دیدن چنین علائمی باید یک شمع نو را جایگزین کنید.

نکته:بررسی و بازدید از شمع موتور اره زنجیری باید به صورت هفتگی انجام گیرد و همچنین با مراجعه به کاتالوگ دستگاه می توانید از زمان تعویض شمع موتور مطلع شوید.

اره موتوری

کاربراتور: کاربراتور ممکن است مسدود شده باشد. گرفتگی و قفل شدن کاربراتور اغلب به دلیل نبود سوخت در موتور به مدت طولانی می باشد. با گذشت زمان برخی از ترکیبات موجود در سوخت بخار شده و باعث تشکیل لایه ای ضخیم و چسبنده را می دهد. این سوخت چسبنده باعث انسداد و گرفتگی کاربراتور شده و از روشن شدن موتور جلوگیری به عمل می آورد. در این شرایط که از گرفتگی کاربراتور مطمئن شدید می توانید کاربراتور را باز کرده و کل کاربراتور را تمیز کرده و شست و شو دهید. اگر بعد از شست و شو باز هم این عیب برطرف نشد باید یک کاربراتور نو جایگزین کنید.

کویل سیستم جرقه زنی: وظیفه کویل ارسال ولتاژ برق به سر شمع موتور در زمانی که دستگاه روشن است می باشد. در صورت بروز عیب در کویل امکان روشن نشدن موتور زیاد است. قبل از اینکه کویل را تعویض کنید از سالم بودن سمع موتور اطمینان حاصل کنید. در صورت سالم بودن شمع، با تستر کویل را تست کنید. در صورت مشاهده نقص در جرقه زنی باید کویل را تعویض کنید.

هندل و کابل استارت: انتهای کابل هندل استارت به میل لنگ موتور مونتاژ شده است تا با کشیدن کابل و چرخش میل لنگ موتور راه اندازی شود. اگر در اتصال کابل استارت به میل لنگ نقصی به وجود آید، میل لنگ چرخانده نمی شود و در نتیجه اره موتوری روشن نخواهد شد. برای مطمئن شدن از این مشکل قسمت هندل استارت را از دستگاه جدا کنید و اجزای آن را بررسی کرده تا از از عملکرد درست آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که هندل استارت و اجزای آن را از نظر سالم بودن می خواهید آزمایش کنید عمل زیر را انجام دهید. کابل استارت را بکشید. در صورت سالم بودن باید کابل به راحتی کشیده شده و توپی که در مرکزی آن قرار دارد به میل لنگ موتور گیر کند و با رها کردن آن باید کابل بر روی قرقره جمع شود. اگر در طی این آزمایش اختلالی مشاهده کردید به این معنی است که باید هندل استارت را به طور کلی تعویض کنید.

۲- موتور دستگاه روشن شده سپس خاموش می کند (استال کردن موتور)

برای پی بردن به علت این مشکل بررسی موارد زیر پیشنهاد می شود.

جرقه گیر شمع: جرقه گیر شمع یک پلیت کوچک فلزی می باشد که مانع از انتتقال جرقه شمع به سایر اجزا می شود. با گذشت زمان و با تجمع دوده این جرقه گیر مسدود می شود. اگر این جرقه گیر دچار انسداد شود موتور دستگاه شما پس از روشن شدن خاموش می کند یا بد کار می کند که به اصطلاح موتور ریپ می زند. برای تمیز کردن جرقه گیر می توانید از یک برس سیمی استفاده کنید. البته پیشنهاد می شود یک جرقه گیر نو را جایگزین قبلی کنید.

کاربراتور:گرفتگی در کاربراتور که قبل تر به آن اشاره شد هم می تواند باعث استال کردن موتور شود. راه رفع این عیب شست و شوی کاربراتور یا جایگزین کردن یک کاربراتور نو می باشد.

فیلتر سوخت: ممکن است که فیلتر سوخت مسدود شده باشد. انسداد فیلتر سوخت اغلب به خاطر ماندن سوخت در مخزن و کهنه شدن آن در هنگام عبور از فیلتر به سمت موتور اتفاق می افتد. با ماندن سوخت در مخزن به مدت طولانی، برخی از ترکیبات بنزین بخار شده که باعث تشکیل لایه ای غلیظ و چسبند می شود. همین سوخت چسبنده می تواند باعث انسداد فیلتر شده و در نهایت موتور پس از روشن شدن خاموش می کند (استال کردن موتور). در صورتی که بنزین به مدت طولانی در مخزن مانده است آن را تخلیه کنید و بنزین نو را جایگزین کنید.

فیلتر هوا: فیلتر هوای موتور ممکن است کثیف یا مسدود شده باشد. در صورت انسداد فیلتر هوا، موتور اره موتوری سوخت زیاد و هوای ناکافی دریافت می کند. به اصطلاح نسبت سوخت به هوا تغییر می کند. نتیجه این پدیده استال کردن موتور و ریپ زدن آن است. همیشه فیلتر هوا را چک کنید. در صورت گرفتگی آن را تعویض کنید.

۳- زنجیر اره موتوری نمی چرخد

برای عیب حرکت نکردن زنجیر اره موتوری بررسی موارد زیر پیشنهاد می شود.

کلاچ:برای چرخیدن زنجیر اره موتوری باید کفشک (لنت) های کلاچ با درام درگیر شود. در صورتی که لنت های کلاچ فرسوده شده باشد، موتور دستگاه کار می کند اما لنت ها با درام کلاچ نمی تواننددرگیر شوند در نتیجه زنجیر نمی تواند بچرخد. در صورتی که لنت های کلاچ فرسوده شده باشد باید مجموعه کلاچ را به طور کلی تعویض کنید.

جمع بندی مقاله عیب یابی اره موتوری

پس از خرید اره موتوری حتماً به دفترچه دستگاه مراجعه کنید و موارد مربوط به بحث سرویس و نگهداری را مطالعه کنید. انجام به موقع این موارد می تواند از بروز بسیاری از عیوب ممکن در اره موتوری جلوگیری به عمل آورد. در این مقاله سعی شد شایع ترین عیوبی که ممکن است برای اره زنجیری پیش آید بیان شد و راه رفع آن هم مطرح گردید. در صورتی که یک اره موتوری با برند معتبر خریداری کرده باشید تمامی این موارد و راه رفع عیوب در کاتالوگ دستگاه آورده شده است که می توانید فرآیند عیب یابی را انجام دهید. در پایان به این نکته باید اشاره کنیم که برای تعمیرات اره موتوری دستگاه را به یک تعمیرکار مجرب بسپارید تا با بر طرف کردن همه عیوب علاوه بر افزایش عمر دستگاه از بروز هزینه های اضافی برای تعمیر در آینده جلوگیری به عمل آورد

http://malekpoorian2012.blogfa.com/

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

5 + 5 =