دانلود درس پژوهی برای مقاطع مختلف ابتدایی صدها نمونه کامل

Rate this post

دانلود درس پژوهی به عنوان نمونه اجرا و الهام گرفتن از آن از سایت ها و منابع مختلف امکان پذیر است. اما آنچه قابل تامل است این است که تا چه حد با درس پژوهی و اهمیت آن و استفاده از محتوایی که از دانلود درس پژوهی آشنایی داریم.

پژوهش های بین المللی اخیردر زمینه رشد توسعه حرفه ای کارگزاران آموزشی(به ویژه معلمان)بیشتر به پژوهش درمدرسه و کلاس  تاکید دارند به طوری که معلمان می کوشند بیش ازپیش درتصمیم گیری های مربوط به بهبود کیفیت آموزشی درمدارس (وکلاس درس)مشارکت داشته باشند درشیوه درس پژوهی معلمان تلاش میکنند تا صلاحیتهای حرفه ای خود را در حین کار (عمل) بهبود بخشیده و بازسازی فکری و نوسازی خویش و دانش آموزان در فرایند یاددهی -یادگیری توجه جدی کنند درس پژوهی الگویی از پژوهش مشارکتی معلمان درکلاس درس است. ایده ژاپنی برای توسعه حرفه ای معلمان می باشد.ازجمله مهم ترین موانع درتوسعه حرفه ای معلمان ،فاصله بین نظریه و عمل و عدم تشریک مساعی با معلمان دز برگزاری دوره های آموزشی معلمان است.

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از 8 صبح تا 12 شب همه روزه فعال است.

بررسی های  بین المللی  اخیر در حوزه توسعه حرفه ای  معلمان و دانلود درس پژوهی و الهام گیری از آنها بیان گر رویکردهای نوین مانند پژوهش مشارکتی  در کلاس درس است  که  بیش از اقدامات گذشته در تلفیق نظریه و عمل توفیق یافته است (سرکار آرانی ،۱۳۷۸)

یک نمونه از فعالیت هایی مربوط به توسعه  حرفه ای معلمان روشی است که ژاپنی ها در ابداع و  به کارگیری  آن پیشتاز محسوب می شوند و امروزه  با نام درس پژوهی شناخته می شود. و ما گاهی با دانلود درس پژوهی به عنوان نمونه ازآنها استفاده می کنیم. در جلسه ای برای همه معلمان مدرسه مطرح می شود تا به نقد درآید.برای تدریس تاریخی معین می شود. معلمان گروه هر کدام نقشی را برعهده می گیرندو زمینه های لازم برای اجرای موفق درس در شرایط واقعی مورد بررسی قرارمی گیرد.هنگام شروع درس،معلمان درقسمت عقب کلاس می ایستند یا می نشینند.

سپس معلمان  طی یک جلسه به نقد کار مشترک خود می پردازند دراین جلسه معمولا به معلمی که درس را آموزش داده است اجازه داده می شود اول از همه صحبت کند و نظرخود رادرباره ی چگونگی اجرای درس و مسائل عمده آن، اظهارنماید. سپس معلمان دیگرگروه معمولا ازدیدگاه انتقادی درباره ی قسمت هایی از درس که به نظرآنها مشکل داشته است صحبت می کنند .”  تمرکز بر درس است ” نه معلمی که آنرا آموزش داده است هرچه باشد.درس پژوهی محصولی گروهی است و همه اعضای گروه در مورد نتیجه برنامه خود احساس مسئولیت  می کنند. در واقع آنها از خود انتقاد می کنند چنین کاری نه یک ارزیابی  شخصی بلکه فعالیتی است که به  بهبود فردی منجر می شود و از همین رو حائز اهمیت است.با دانلود درس پژوهی و مطالعه آن متوجه می شویم که زمانیکه طرح درس تجدید نظرشده آماده شد.درس در کلاسی متفاوت تدریس می شود گاهی معلم درس همان قبلی است ولی در  بیشتر موارد معلم دیگری از گروه پژوهشی تدریس رابرعهده می گیرد. یکی از ویژگی های این مرحله آنستکه همه اعضای شورای معلمان برای شرکت درپژوهش به کلاس دعوت می شوند.حضور آنان در مدرسه بزرگ که تعدادی از معلمان جمع شده در یک کلاس آن احتمالا ازتعداد دانش آموزان کلاس بیشتر است کاملا شگفت انگیز به نظر می رسد.دراین مرحله معمولا همه اعضای شورای معلمان دریک جلسه طولانی شرکت می کنند

گاهی یک فرد متخصص از خارج از مدرسه برای شرکت در این جلسه دعوت می شود معلمان و ناظران درس را نقدوتغییراتی پیشنهاد می کنند.در پایان درسی که معلمان به روی آن بحث  کرده اند  و خلاصه همه جلسات در یک کتابچه جمع آوری شده منتشر می شود تا معلمان دیگر نیز از آن آگاهی یابند.توفیق شیوه درس پژوهی توسط پژوهش های بسیاری تائید شده است.

شما عزیزان بعد از آشنایی با مشکلات دانلود درس پژوهی بدون داشتن اطلاعات کافی به این نکته توجه فرمایید. بانک فایل پژوهشی معلمان اقدام به تهیه و تنظیم صدها نمونه درس پژوهی مانند درس پژوهی پایه اول ابتدایی  در راستای برطرف نمودن مشکلات درس پژوهی برای شما عزیزان نموده است.شما عزیزان میتوانید پس از شناخت در رابطه با نمونه درس پژوهی بعد از رفتن به سایت بانک فایل پژوهشی معلمان برای دانلود درس پژوهی اقدام نمایید.

ورود به سایت بانک فایل پژوهشی معلمان

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 4 = 1