فرم خام طراحی واحد یادگیری آخرین نمونه و جدید ویرایش سال جدید

Rate this post

طراحی واحد یادگیری : در این بخش سعی داریم به شکل آخرین نمونه و جدید و استثنایی و عالی به مبحث فرم خام طراحی واحد یادگیری بپردازیم . هر آنچه در رابطه با فرم خام طراحی واحد یادگیری ارائه می کنیم  متحیر كننده و کامل و جدید و به روز و بر اساس بخشنامه  های ارسالی از آموزش و پرورش می باشند.

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از 8 صبح تا 12 شب همه روزه فعال است.

طراحی واحد یادگیری

طراحی واحد یادگیری چیست ؟ ویرایش سال جدید

با عنایت به اینکه نظام آموزشی کشور متمرکز می باشد و از طرفی تدوین یک کتاب در یک پایه تحصیلی نمی تواند پاسخگوی نیازها و تفاوت های دانش آموزان در مناطق مختلف کشور باشد، ضروری است که معلم برای آموزش برخی مفاهیم، ارزش ها و مهارت ها باید با اصول و مراحل «طراحی واحد یادگیری» کاملا آشنا باشد.

تعریف طراحی واحد یادگیری: آخرین نمونه و جدید و استثنایی و عالی

چند رویداد یادگیری مرتبط به هم و معنی دار که با ارائه آن دانش آموزی می تواند به شایستگی مهمی دست یابد.

طراحی واحد یادگیری در آموزش ابتدایی جدید و به روز

طراحی واحد یادگیری

  • برنامه درسی به عنوان مجموعه ای از دروس یا برنامه ای برای مطالعه .
  • برنامه درسی به عنوان فهرست رئوس مطالب آخرین نمونه و جدید و استثنایی و عالی
  • برنامه درسی به عنوان محتوای یك درس یا مجموعه ای از دروس
  • برنامه درسی به عنوان برنامه زمانی معین برای طراحی واحد یادگیری
  • برنامه درسی به عنوان مجموعه ای از اهداف
  • برنامه درسی به عنوان نتایج یادگیری مورد انتظار آخرین نمونه و جدید و استثنایی و عالی
  • مجموعه ای از صلاحیت های عملی كه دانش اموز كسب می كند  
  • برنامه درسی به عنوان یك طرح ) شامل اهداف ، فرصت های یادگیری و ارزشیابی آخرین نمونه و جدید و استثنایی و عالی
  • برنامه درسی به عنوان تجربیات یادگیری برنامه ریزی شده  

چرایي طراحي واحد یادگیری | استثنایی و عالی و ویرایش سال جدید

طراحی واحد یادگیری در نظام های غیر متمركز یك نیاز ضروری برای تهیه محتوای آموزشی است به خاطر این كه در این نظام ها موضوعات مشخص اما محتوا توسط معلم یا با همکاری معلم و فراگیر تهیه می شود .

.یعنی برای این كه مشخص شود چه محتوایی تهیه وچگونه تهیه ،اجرا وارزشیابی شود باید فرد طراح اطلاعات كافی از طراحی واحد یادگیری داشته باشد والا در عمل به مشکل برخورد خواهد كرد . در نظام های متمركز هم در موارد زیر نیاز به طراحی واحد یادگیری است كه باید معلم مربوطه دانش كافی در این زمینه داشته تا بتواند اقدام به تهیه واحد یادگیری نماید:

آموزش برخی مفاهیم طراحی واحد یادگیری به تشخیص معلم یا به توصیه كتب درسی

  1. در برخی دروس مثل پژوهش وتفکر ، كار وفناوری ، هنر ، تربیت بدنی و.. كه یا فاقد كتاب درسی اند ویا پیشنهاداتی در كتاب درسی جهت انجام پژوهش یا كارعملی صورت گرفته نیاز است كه معلم از شیوه طراحی واحد یادگیری اطلاعاتی داشته باشد
  2. در فعالیت های فوق برنامه مثل آموزش های بهداشتی ، مذهبی ، زیست محیطی ، رشدجمعیت و…
  3. در تهیه كتب كمك آموزشی
  4. در طراحی كارهای آزمایشگاهی وعملی
  5. جهت اظهار نظر و اصلاح كتاب های درسی

سوالات پیرامون طراحی واحد یادگیری متحیر كننده و کامل و جدید و به روز

  1. تعریف برنامه ریزی
  2. تعریف برنامه ریزی درسی
  3. تفاوت تعریف برنامه درسی از دیدگاه سنتی با دیدگاه جدید
  4. به نظر شما تعریف سنتی از دیدگاه برنامه درسی مناسب است یا تعریف جدیدچرا؟
  5. واحد یادگیری یعنی چه؟
  6. هر واحد یادگیری شامل چه قسمت هایی است؟
  7. ضرورت طراحی واحد یادگیری درنظام آموزشی ما كه متمركز است ، چیست؟
  8. دیدگاه رفتار گرایی نسبت به فرآیند یاددهی – یادگیری چگونه است؟
  9. دیدگاه شناختی نسبت به فرآیند یاددهی – یادگیری چگونه است؟

اهمیت طراحی واحد یادگیری استثنایی و عالی و ویرایش سال جدید

اهمیت طراحی واحد یادگیری عبارت است از پیشبرد زنجیره وار درس ها برای بسط یک موضوع یا مضمون که در آن محتوا، مفاهیم، مهارت ها و ارزش ها با بیانی روشن و دقیق بسط داده می شود.

یک طرح واحد یادگیری، منطقه­ ی وسیعتر از محتوا و روش ها را پوشش می دهد؛ یک واحد یادگیری می تواند شامل بسیاری از درس ها باشد. در مقابل، طرح درس اساسا بر اهداف یک درس خاص و نحوه تدریس برای رسیدن به این اهداف برنامه ریزی شده است. طراحی واحد یادگیری شامل اهدافی است که در قالب دروس به جزئیات تبدیل شده است و رابطه بین طرح درس با برنامه درسی می باشد. از سوی دیگر، هر طرح درس برای کلاس خاص، توسط معلم خاص و بر اساس شرایط خاص نوشته می شود در حالی که طرح یادگیری قابلیت استفاده توسط گروهی از معلمان برای طیفی از کلاس ها و شرایط قابل استفاده است. علاوه بر این، طرح واحد یادگیری می تواند به عنوان ابزار قدرتمندی برای پایش و نظارت بر عملکرد معلمان نیز مورد استفاده قرار گیرد.

طراحی واحد یادگیری: آخرین نمونه و جدید و استثنایی و عالی

طرح درس معمولا توسط معلم تهیه می شود تا مطمئن شود که یک درس به اهدافش برسد و یادگیری به طور موثر صورت گیرد و شامل اهداف درس، مشکلات پیش بینی شده از دانش آموزان، تخصیص زمان برای هر کار درون درس، انواع فعالیت و تعاملاتی است که در طول فعالیت هایی مانند دانش آموز با معلم، دانش آموز با دانش آموز و دانش آموز با محیط و ابزارهای مورد استفاده برای درس می باشد. به غیر از این، یک طرح درس نیز ممکن است شامل مجموعه ای از اهداف شخصی باشد که بر توسعه شخصی و حرفه ای همان معلم تمرکز دارد.

طراحی واحد یادگیری

هدف طراحی واحد یادگیری: آخرین نمونه و جدید و استثنایی و عالی

هدف آن است که یادگیرنده بتواند از آنچه یاد می گیرد معنای تازه ای بسازد و با استقلال و اثربخشی بتواند آن را در موقعیت های واقعی به کار گیرد.

علت طراحی واحد یادگیری: جدید و به روز و ویرایش سال جدید

نیاز دانش آموزان، نیاز جامعه، اهمیت موضوعات خاص، کافی نبودن مطالب کتاب و …

چیستی طراحی واحد یادگیری: آخرین نمونه و جدید و جدید و به روز

مفاهیم، ارزش ها و مهارت های است که به نیاز های دانش آموزان پاسخ می دهد.

ساختار و بخش های طراحی واحد یادگیری: متحیر كننده و کامل و جدید و به روز

  • بخش مقدماتی
  • بخش اصلی
  • بخش پایانی

طرح واحد یادگیری شامل درس خاص یا دروس متعددی است و برای یک دوره طولانی آموزش تدارک دیده می شود، مثلا یک بخش از یک ترم تحصیلی. برنامه ریزی یک واحد یادگیری نیز نسبت به برنامه ریزی یک درس نسبتا طولانی تر و مفصل­تر است.

طراحی واحد یادگیری معمولا توسط سرگروه های آموزشی یا گروهی از معلمان و یا در نهایت توسط یک معلم انجام می شود و شامل گفتگو با سایر معلمان و حصول توافق جمعی و کسب تجارب دیگران می شود.

یک طراحی واحد یادگیری: جدید و به روز و ویرایش سال جدید نیز برای نشان دادن اهداف اصلی یک واحد یادگیری و اینکه چگونه درس ها، ارزیابی ها و جلسات عملی برای دستیابی به اهداف واحد ارتباط برقرار می کنند، مهم است. از این رو، برنامه های واحد اغلب برای بحث در مورد بررسی های برنامه درسی استفاده می شود و همچنین به توضیح نگرشها، مهارتها و دانشهایی که انتظار می رود دانش آموزان دست یابند می پردازد.

طراحی واحد یادگیری معمولا شامل اهداف ترسیم شده و بصری واحد یادگیری (با استفاده از نقشه های ذهنی و مفهومی)، جزئیات محتوا، زمان اختصاص داده شده برای تکمیل هر مرحله، چگونگی طراحی درس توسط مولفان یا معلمان برای تحقق این اهداف به طور جمعی، پیش آزمون های لازم و پس آزمون های مناسب بر اساس اهداف واحد یادگیری و اتصالات متقابل برنامه درسی با طرح های درسی می باشد.

مراحل طراحی واحد یادگیری: متحیر كننده و کامل و جدید و به روز

  • مرحله اول: بررسی و تشخیص نیازها نیاز سنجی آخرین نمونه و جدید و استثنایی و عالی
  • مرحله دوم: انتخاب ایده کلیدی متحیر كننده و کامل و جدید و به روز
  •  مرحله سوم: تعیین اهداف و شایستگی های مورد انتظار ویرایش سال جدید و آخرین نمونه و جدید
  • مرحله چهارم: انتخاب محتوای مناسب آموزشی (مفاهیم ومهارت اساسی) آخرین نمونه و جدید و استثنایی و عالی
  • مرحله پنجم: سازماندهی فعالیت های یادگیری و ایجاد فرصت های  یادگیری با به کار گیری راهبردها و رسانه مناسب آموزشی متحیر كننده و کامل و جدید و به روز
  • مرحله ششم: تعیین ملاک های سنجش و سطوح عملکرد دانش آموزان ویرایش سال جدید و آخرین نمونه و جدید
  •  مرحله هفتم: تعیین تکلیف جبرانی، مکمل و فوق برنامه آخرین نمونه و جدید و استثنایی و عالی
  • مرحله هشتم: ارزشیابی و اصلاح طراحی واحد یادگیری متحیر كننده و کامل و جدید و به روز

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

74 − 71 =