شیوه های نوین تدریس کلاسی

Rate this post

براساس معماری نوین تدریس تمرین یا تکرار، یادگیری در اثر تمرین و تکرار رخ می دهد. به نظر ثرندایک، تمرین هر چه هدفدارتر، معناتر، متنوعتر، جذابتر، مهیجتر و جدیدتر باشد، یادگیری آسانتر و زودتر صورت می پذیرد.

تبلیغاتی شیوه های نوین تدریس کلاسی

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از 8 صبح تا 12 شب همه روزه فعال است.

به این مطلب امتیاز دهید

۰%۰%

در رابطه با شیوه های تدریس در محیط کلاس طراحی آموزشی معماری نوین تدریس و تجارب برتر تربیتی به صورت های مختلف و توسط صاحب نظران بزرگی صورت گرفته است. یکی از نظریه پردازان مشهور طراحی آموزشی ، معماری نوین تدریس و تجارب برتر تربیتی ، ادوارد ثرندایک می باشد که در فرایند طراحی آموزشی یادگیری را نتیجه برقراری ارتباط عصبی می دانست و معتقد بود که مشخصترین یادگیریها در انسان ، یادگیری از راه کوشش و خطا می باشد .

براساس این نظریه ، یادگیری امری خود به خودی و اتفاقی بوده وهمچنین تمرین و تکرار شرط اصلی یادگیری می باشد . بنابراین دانلود طراحی آموزشی ، معماری نوین تدریس و تجارب برتر تربیتی را برای تدریس بهتر به شکل جدیدی تعریف نموده است.

در واقع معماری نوین تدریس سایر معلمان نشان می دهد.منظور ثرندایک از تاثیر قانون اثر بر نمونه طراحی آموزشی ابتدایی این بود که هرگونه تقویت و یا نتیجه ی مطلوب ، به یادگیری رفتار مورد تقویت ، قوت می بخشد و برعکس ، عدم توفیق و تنبیه ها موجب می گردد که تمایل به تکرار رفتاری که آزردگی ، تنبیه و شکست را به دنبال داشته است ، کاهش یابد .با این توضیحات معلمان می توانند نمونه معماری نوین تدریس خود را بر این اساس تنظیم کنند.

براساس معماری نوین تدریس تمرین یا تکرار ، یادگیری در اثر تمرین و تکرار رخ می دهد . به نظر ثرندایک ، تمرین هر چه هدفدارتر ، معناتر ، متنوعتر ، جذابتر ، مهیجتر و جدیدتر باشد ، یادگیری آسانتر و زودتر صورت می پذیرد .

از این رو ، معلمان مدارس در تجارب برتر تربیتی خود به تبعیت از این اصل به تمرین رفتار موفقیت آمیز در کلاسهای خود زیاد اهمیت می دهند . در تجارب برتر تربیتی باید موارد زیر را مد نظر قرار دهیم:

۱٫         تجارب برتر تربیتی ، زمانی بهتر جواب می دهد که دانش آموز در جنبه های مختلف رشد از آمادگی لازم و کافی برخوردار بوده و میل به یادگیری در او ایجاد شده باشد .

۲٫         طراحی آموزشی ، زمانی انجام شدنی است که دانش آموز در انجام فعالیت های خود احساس رضایت ، لذت ، ارزشمندی و مفید بودن را به دست آورد .

۳٫         یادگیری بهتر در معماری نوین تدریس ، زمانی رخ می دهد که معلم در کلاس درس از مثالهای گوناگون و متعدد بهره گرفته و دانش آموزان هم تمرین های متنوع و هدفداری را انجام دهند .

منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 9 = 16