تجربیات معلمان در راستای مدیریت بهینه کلاس و بهبود شرایط تدریس

Rate this post

مدیریت  بانک فایل پژوهشی معلمان در رابطه با تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و طراحی آموزشی در معماری نوین تدریس خاطر نشان می کند که تا قبل از قرن اخیر برای فعالیتهایی چون یادگیری ، آموزش و اداری کلاس روشهای علمی وجود نداشت و هر معلمی صرفأ با تکیه بر تجارب محدود و مشخص خود به تدریس یا اداره ی کلاس می پرداخت .

تحت چنین شرایطی ، معلمان در آموزشگاهها محور هر گونه فعالیت به حساب آمده و بدین سبب توانایی ، شخصیت ، استعداد و علاقه دانش آموزان نادیده گرفته می شد . و معلمان علاقه ای به شرکت در تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و طراحی آموزشی در معماری نوین تدریس نداشتند.
اما امروزه بر اثر پیشرفت تحقیقات و انبوه یافته های تربیتی ، دانش آموزان به مثابه موجودات زنده ای که براساس نیازهای خود به فعالیت پرداخته و واکنش های آنان به منظور ارضای این نیازمندیهاست ، در نظر گرفته می شود . در مدارس ، توجه به تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و طراحی آموزشی در معماری نوین تدریس از وظایف اصلی مربیان به شمار رفته و از ایشان انتظار می رود که با شناخت روابط بین نیازها و استعدادهای گوناگون کودکان ، آنان را در مجرای طبیعی تعلیم و تربیت ، رهبری کنند .
از آنجا که جوامع بشری همواره در حال تغییر و دگرگونی می باشند از این رو و هیچ گروهی از متخصصان تعلیم و تربیت نتوانسته اند در این باره به طور مطلق تصمیم گیری نمایند .برای شناخت هر چه بهتر هدفهای تعلیم و تربیت ، در زیر چند تعریف از صاحبنظران تعلیم و تربیت عنوان می گردد :
به عقیده بلوم هدفهای تربیتی عبارت اند از بیان صریح روش ها و طریقی که با استفاده از آنها در تعلیم و تربیت می توان انتظار داشت که رفتار دانش آموزان تغییر کند .
به نظر جان دیویی هدف شایسته هدفی است که با توجه به اوضاع و احوال موجود اتخاذ شود .
به زعم میگر هدف ، شرح رفتاری است که می خواهیم دانش آموزان پیش از آنکه شایستگی آنان را تأیید کنیم از خود نشان دهند .
هر شغل و حرفه ای بنا به مقتضیات طراحی آموزشی مستلزم رفتارهای بدنی ، اجتماعی ، عاطفی و عقلی خاصی است که میزان موفقیت و پیشرفت فرد به چگونگی این گونه رفتارها بستگی دارد . معلمی نیز که یکی از مهمترین وظایف اجتماعی است نمی تواند از این قاعده مستثنی باشد . گیلبرت هارت با توجه به این مطلب معتقد است که معلمان برای موفقیت در طرح هایی همچون تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و طراحی آموزشی در معماری نوین تدریس کار خود باید دارای ویژگیهای زیر باشند :
۱٫  علاقه مندی به دانش آموزان
۲٫  تسلط به موضوع درس
۳٫  شناخت تفاوتهای موجود بین دانش آموزان و روحیه ی هر کدام از آنان
۴٫  انجام مطالعه مداوم و کسب آگاهی بیشتر
۵٫  ایجاد رابطه بین جامعه و مدرسه
۶٫  کسب آگاهی از فنون و مهارتهای آموزشی
خوشبختانه تمام ویژگیهای فوق اکتسابی بوده و معلمان پس از طی آموزشهای لازم و دوره های تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و طراحی آموزشی در معماری نوین تدریس قادر خواهند شد که با مهارت و تخصص کافی ، وظابف خطیر خود را به نحو شایسته ای انجام دهند . به همین سبب امروزه در بسیاری از کشورها پیش از آنکه در خصوص برنامه ، ساختمان مدارس ، تجهیزات و امکانات آموزشی فکر کنند ، در اندیشه ی تربیت معلم هستند زیرا هیچ یک از عوامل و عناصر تربیت نمی توانند چون معلم تربیت شده ، منشأ اثرات شایان توجه در تعلیم و تربیت باشند.
با توجه به اینکه معلمان گرامی به منبعی جهت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و طراحی آموزشی در معماری نوین تدریس  نیازدارند از این رو بانک فایل پژوهشی معلمان این امکان را برای معلمان عزیز میسر ساخته است. معلمان و دانش آموزان عزیز می توانند به سایت بانک فایل پژوهشی معلمان به آدرس https://moallemblog.com    مراجعه نموده و از هزاران فایل مفید و ارزشمند که در این پایگاه موجود است استفاده نمایند.

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از 8 صبح تا 12 شب همه روزه فعال است.

منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

94 − = 89